Wybór odpowiedniego samochodu do holowania przyczepy kempingowej zapewni, że holowanie Berlinbędzie przyjemne i zrelaksowane – a także bezpieczne i zgodne z prawem.
Aby bezpiecznie holować przyczepę kempingową, Twój holownik musi być cięższy niż w pełni załadowana przyczepa kempingowa i mieć wystarczającą moc, aby utrzymać stały postęp na wzniesieniach do 1 na 8 (12,5%). W zależności od tego, kiedy zdałeś egzamin na prawo jazdy, może być konieczne podniesienie prawa jazdy, aby holować większą przyczepę kempingową.
Czy do holowania przyczepy potrzebuję specjalnego pozwolenia?
Większość kierowców może legalnie holować jakąś formę przyczepy kempingowej na podstawie standardowego prawa jazdy. Ale uwaga – jeśli chcesz prowadzić samochód i przyczepę kempingową, których waga całkowita przekracza 3500 kg, musisz zdać dodatkowy test inaczej laweta Berlin będzie prowadzona nielegalnie.
Jaką przyczepę mogę holować moim samochodem?
Większość z tych wskazówek dotyczy maksymalnych limitów masy zarówno dla samochodu osobowego, jak i przyczepy kempingowej oraz jak bezpiecznie załadować oba pojazdy. Nie zapomnij, że mamy również własną usługę dopasowywania samochodów i przyczep kempingowych, jeśli szukasz nowego holownika.
Najważniejszym czynnikiem do zapamiętania jest to, że ciężar własny (ciężar częściowo załadowany) samochodu powinien być co najmniej równy, a najlepiej przekraczać w pełni obciążony ciężar przyczepy kempingowej.
Ważne jest, aby bezpiecznie załadować zarówno przyczepę kempingową, jak i samochód. Aby uzyskać optymalną wydajność holowania, zalecamy dążyć do maksymalnego holowanego obciążenia nie większego niż 85% masy własnej samochodu dla początkujących i być może nawet do 90% dla doświadczonych wież. Nigdy nie przekraczaj 100%.
Na przykład, jeśli Twój samochód waży 1750 kg z pełnym bakiem paliwa i kierowcą, w idealnym przypadku maksymalna masa całkowita przyczepy kempingowej (często określana jako maksymalna technicznie dopuszczalna masa całkowita) nie powinna przekraczać 1487,5 kg (85%) dla dla początkujących i 1575 kg dla doświadczonych.
Większość samochodów ma górne limity masy określone przez producentów, a niektóre mają ograniczenia dotyczące maksymalnej masy, jaką mogą holować.
W swoich broszurach producenci zwykle stwierdzają, że ich pojazdy są w stanie holować ładunek, który przekracza nasze zalecane współczynniki holowania. Chociaż nie byłoby to nielegalne, nie zalecamy holowania przedmiotów cięższych niż masa własna samochodu. Związek między stosunkiem masy a stabilnością został potwierdzony przez nasze własne testy samochodów i przyczep kempingowych, liczne opinie członków i badania naukowe. Współczynnik 85% umożliwia najszerszy wybór kompatybilnych samochodów i przyczep kempingowych bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i komfortu.
Kiedy sprzedawca przeprowadza dla Ciebie ocenę dopasowania wyposażenia, jest to zwykle oparte na „najgorszym scenariuszu” dotyczącym masy własnej samochodu i przyczepy kempingowej (tj. najcięższej wersji, jaką może przynieść dana przyczepa kempingowa).
Kampera lepiej holować z pomocą drogową.
Można samemu ale trzeba wiedzieć co i jak