Wypromowanie nowego produktu lub marki to pracochłonne zadanie, które wymaga podjęcia wielu zaawansowanych działań marketingowych. Doskonałym sposobem na zainteresowanie klientów i kontrahentów daną usługą, będzie zorganizowanie firmowej imprezy w wyjątkowym miejscu. Takie spotkanie powinno być atrakcyjne dla wszystkich uczestników. A jak wygląda event promocyjny?
Jak przygotować profesjonalny event promocyjny?
Event promocyjny to niepowtarzalna okazja dla firmy, by zaprezentować swoje produkty i przedstawić ich doskonałe parametry lub unikalne właściwości. W tym celu warto zaprosić ekspertów, którzy rzeczowo wypowiedzą się na temat proponowanego towaru lub usługi. Specjalista powinien również przeprowadzić pokaz, dzięki któremu klienci i kontrahenci będą mogli zobaczyć, jak działa dane urządzenie w praktyce i jak sobie radzi w określonych sytuacjach. Uczestnicy powinni mieć możliwość samodzielnego przetestowania produktu, aby potem wyrazić swoją opinię na jego temat lub dopytać o poszczególne funkcjonalności.
Event promocyjny – na co warto zwrócić uwagę?
Podczas eventu promocyjnego bardzo ważny jest prawidłowy przepływ informacji. Dlatego firma powinna przygotować dla uczestników specjalne broszury reklamowe ze szczegółowymi danymi technicznymi. Dobrym pomysłem będzie również stworzenie multimedialnej prezentacji i trójwymiarowych modeli. Na evencie promocyjnym trzeba też wyjątkowo zadbać o uczestników. Firma powinna zagwarantować wszystkim wodę, ciepłe napoje i smaczny catering. Jeśli wydarzenie ma potrwać dłużej niż godzinę, to należy także zapewnić miejsca siedzące.
Gdzie zorganizować event promocyjny?
Najprostszym sposobem będzie zorganizowanie eventu promocyjnego w siedzibie firmy. Jednak jeśli przedsiębiorca chce zaskoczyć klientów, to powinien znaleźć wyjątkowe miejsce, które przyciągnie rzeszę słuchaczy. Eventy promocyjne często odbywają się w centrach handlowych, na obiektach sportowych lub nawet w kopalniach. Ważne, by na wybranej sali znajdował się odpowiedni sprzęt nagłaśniający oraz dobra wentylacja. Poza tym takie wydarzenie trzeba też odpowiednio zareklamować, aby klienci wiedzieli, kiedy się odbywa.
Oryginalne eventy promocyjne mogę korzystnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe firmy. W przypadku takiej imprezy najważniejszy jest chwytliwy pomysł, który sprawi, że klienci pokochają nowy produkt. Podstawą działań marketingowych powinno być wymyślenie ciekawego hasła reklamowego i zaproszenie znanych osobistości, które polecą dany produkt i wystawią mu pozytywną recenzję.