Posiadanie odpowiedniej strategii na rozpoczęcie nowego etapu biznesu może pomóc Twojej firmie na szybkiej drodze do sukcesu. Powinieneś poświęcić trochę czasu, aby się cofnąć i przeanalizować swoje sukcesy i porażki. Jest wiele rzeczy, które możesz przejrzeć, ale wszystkie te informacje mogą Cię przytłoczyć.
Widać, jak dane i szczegóły onieśmielają i paraliżują wiele małych firm do tego stopnia, że albo je ignorują, albo po prostu zarysowują powierzchnię. To, co miało być atutem przy podejmowaniu decyzji biznesowych, mogło stać się przeszkodą dla sukcesu firmy.
Prosty krok do sukcesu
Dane i szczegóły przytłaczają wielu właścicieli firm, dlatego zaczynamy tutaj. Oblicz swój średni przychód na użytkownika, Obliczenie tego pozwala zobaczyć, za pomocą szerokiego pociągnięcia pędzla, jakie przychody generuje Twoja firma w zależności od tego, jak duża jest Twoja baza użytkowników (lub klientów). Pozwala zobaczyć, jak zyskowny możesz stać się na podstawie prostej matematyki, takiej jak „co się stanie, jeśli dodamy 100 nowych klientów?”. Najlepiej wykonać to obliczenie za ostatnie 12 miesięcy.
Oblicz swój wskaźnik rezygnacji
Znajomość średniego czasu, przez jaki ktoś pozostanie Twoim klientem, ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia, ilu nowych klientów musisz wprowadzić do swojej firmy, aby utrzymać ten sam poziom dochodów.
Ponadto znajomość wskaźnika rezygnacji wskazuje również, ilu nowych klientów potrzebujesz, aby rozwinąć swoją firmę.
Wreszcie, wskaźnik rezygnacji może być również używany jako wskaźnik utraty wartości produktu / usługi. Naprawienie tej utraty wartości lub dodanie nowej oferty wartości tuż przed średnim współczynnikiem rezygnacji może przedłużyć Twoją rezygnację, co pomaga zwiększyć wynik.
Oblicz swój wskaźnik utrzymania przychodów
Znajomość wskaźnika utrzymania przychodów jest pomocna w zrozumieniu, ile nowych przychodów przynosi Twoja firma. Wskaźnik utrzymania przychodów jest szczególnie przydatny, jeśli prowadzisz witrynę członkowską lub usługę opartą na subskrypcji.
Wprowadzenie nowych przychodów ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy, zwłaszcza gdy znasz średnią odejść klientów (odejść to termin określający, kiedy przestają być Twoimi klientami). Najlepiej wykonać to obliczenie za ostatnie 12 miesięcy lub kwartał.
Oblicz wartość klienta
W najbardziej podstawowym przypadku wartość klienta zapewnia wiedzę pozwalającą zrozumieć, ile możesz wydać na pozyskanie nowego klienta, zanim stracisz pieniądze na jego pozyskaniu. Jest to niezwykle przydatne, gdy prowadzisz płatne reklamy i masz różne rodzaje ofert dla tych osób. Wartość czasu życia klienta wymaga dodania kilku różnych równań. Postępuj zgodnie z nimi w tej kolejności:
- Średnia wartość zamówienia = całkowita sprzedaż ÷ koszt zamówienia
- Wskaźnik utrzymania = nie nowi klienci ÷ łączna liczba klientów
- Wskaźnik rezygnacji = 1 – wskaźnik utrzymania
- Średnia długość życia klienta = wskaźnik rezygnacji – 1
- Wartość klienta = średnia wartość zamówienia x średnia częstotliwość zamówienia
Najlepiej wykonać i te obliczenia za ostatnie 12 miesięcy.