W ciągu ostatnich pięciu lat branża sprzedaży artykułów medycznych przez Internet stale rosła w tempie 17% w ujęciu rocznym. W 2020 r. wzrost był dodatkowo napędzany przez globalne rozprzestrzenianie się COVID-19, pociągające za sobą zwiększone zapotrzebowanie na artykuły medyczne zarówno przez osoby fizyczne, jak i wszelkiego rodzaju instytucje opieki zdrowotnej.
Plan uruchomienia online dla biznesu medycznego
Podróż do sprzedaży cyfrowej będzie wyjątkowa dla każdej firmy medycznej, jednak kilka z poniższych punktów powinno stanowić podstawę Twojego biznesplanu.
1 Badania licencji i przepisów biznesowych. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się produkcją, czy dystrybucją wyrobów medycznych, skorzystaj z zasobów rządowych, aby zrozumieć zasady regulacji.
2 Stwórz system dostaw
a) Lista dostawców, jeśli jesteś nowy na rynku zaopatrzenia medycznego. Upewnij się, że uwzględniłeś zdolności produkcyjne i zasoby dostawcy, aby wesprzeć planowaną wielkość sprzedaży.
b) Oszacuj wzrost podaży wynikający ze sprzedaży online, jeśli Twoja firma jest już obecna offline.
3 Uruchom sklep internetowy dobrze dopasowany do specyfiki branży produktowej i grupy docelowej.
4 Zaplanuj zautomatyzowany system zarządzania zamówieniami, aby umożliwić szybką dostawę krytyczną dla produktów medycznych.
5 Zorganizuj wysyłkę wielkogabarytowego sprzętu medycznego.
6 Zareklamuj swój sklep internetowy, aby utrzymać pozycję na konkurencyjnym rynku.
Producenci sprzedają sprzęt instytucjom medycznym po niższych kosztach, ale uzyskują udział w oszczędnościach kosztów lub przychodach uzyskanych z użytkowania sprzętu. Producenci dzierżawią sprzęt medyczny instytucjom medycznym. Te ostatnie przyjmują, ale nie są właścicielami wymaganego sprzętu, oprogramowania i rozwiązań sieciowych. Producenci dostarczają spersonalizowane rozwiązania poprawiające efektywność operacyjną laboratorium lub placówki służby zdrowia.
Model B2M
Oznacza transakcje pomiędzy podmiotami gospodarczymi (najprawdopodobniej sprzedawcami detalicznymi) a indywidualnymi konsumentami. Ułatwia dostępność sprzętu i materiałów medycznych dla ludzi, w tym na obszarach wiejskich o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej.
E-rozwiązanie musi zapewniać kompleksowe informacje o produkcie i wielokanałowe wsparcie klienta, aby poprowadzić konsumentów do świadomego wyboru produktu. Zobacz tutaj: https://tanie-zakupy.pl/kategoria,zdrowie,pl,3297.html. Oznacza to transakcje pomiędzy podmiotami gospodarczymi: producentami i placówkami medycznymi, aptekami oraz dystrybutorami/sprzedawcami. Klienci końcowi nie są zaangażowani. Skoncentruj się na sprzedaży hurtowej. Ułatwia dostęp do informacji o produktach i zmniejsza koszty transakcyjne, w tym koszty komunikacji sprzedażowej.
Rozwiązanie elektroniczne musi zapewniać klientom samoobsługę w zakresie badania produktów i składania zamówień – oferować możliwość negocjowania umów specyficznych dla klienta i utrzymywania elastycznych cen hurtowych.