W sieci znajduje się mnóstwo pytań odnośnie promocji i monetyzacji twórczości muzycznej w internecie. Nie da się ukryć, że obecnie artyści mają ku temu znacznie więcej możliwości, niż twórcy próbujący podbić sieć kilka, kilkanaście lat temu. Odpowiadają za to oczywiście portale społecznościowe i serwisy streamingowe – Tidal jest jednym z nich.

Ze względu na powszechność i ogromną popularność platformy, promowanie muzyki z jej użyciem zapewnia mnóstwo możliwości. Oczywiście pod warunkiem, że jesteśmy w stanie je dostrzec i odpowiednio wykorzystać.

Pamiętać trzeba o ogromnej konkurencji – nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Tidal to serwis globalny, który codzienne jest obsługiwany przez milionów fanów muzyki. Nie wystarczy w nim być, by móc liczyć znaczące zyski. Konieczne jest realizowanie zakrojonych na szeroką skalę akcji marketingowych, przy pomocy których będziemy w stanie dotrzeć do świadomości odbiorców.

Do tego wszystkiego dochodzi sprawna dystrybucja tworzonej muzyki. Musi ona znaleźć się w odpowiednich kategoriach i w popularnych playlistach. Nawet prowadzenie własne konta w Tidal ma ogromne znaczenie. Końcowy sukces jest więc wypadkową wielu działań, do których trzeba się przygotować.

Jak to zrobić? Oczywiście niezbędne będzie właściwe doświadczenie, jak również wiedza na temat mechanizmów, jakimi rządzi się ta platforma. Początkujący i młodzi muzycy mogą mieć z tym problem. Zwłaszcza gdy do końca nie wiedzą, w jaki sposób są w stanie wykorzystać ten i wiele innych serwisów. Rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie jednak współpraca z profesjonalistami.

Agregatory treści cyfrowych – dlaczego warto?

Jak już wspomnieliśmy, promocja w Tidal nie jest prosta. Spora konkurencja, globalny zasięg, skomplikowane mechanizmy – wszystko to utrudnia działania marketingowe. Pomocną dłoń w tym przypadku wyciągają agregatory treści cyfrowych, które proponują usługi związane z marketingiem w tego typu miejscach, a także dystrybucji tworzonej muzyki.

Zajmują się nami profesjonaliści, którzy doskonale wiedzą, jak wykorzystać dostępne narzędzia i wszelkie nadarzające się okazje. Co najważniejsze, mają pełną wiedzę na temat tego, jak działa Tidal i w jaki sposób można czerpać z niego zyski. Poza kompleksową obsługa, możemy liczyć na klarowne rozliczenia i dostęp do rozbudowanych raportów, które pokazują, czy prowadzone czynności rzeczywiście przynoszą skutek. Sprawia to, że nasze szanse na zaistnienie w sieci są zdecydowanie większe, niż w przypadku działania na własną rękę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *