Dopiero zaczynasz działania w sieci i z każdej strony docierają do Ciebie informacje, że powinieneś zainwestować w pozycjonowanie? Nie jesteś pewien czy to opłacalne i czy naprawdę warto włożyć wysiłek w tego typu działania, czy lepiej skupić się na innych kanałach marketingowych? W dzisiejszym tekście dokładnie wyjaśnimy, dlaczego pozycjonowanie strony przyniesie Ci ogromne korzyści! No to zaczynamy!
Pozycjonowanie poprawia ruch na stronie
Jest to podstawowy czynnik, który zachęca do podjęcia tej formy działań marketingowych. Nie jest żadną tajemnicą, że zdecydowana większość osób korzystających z Internetu zna i posługuje się wyszukiwarką Google. To właśnie tam użytkownicy szukają odpowiedzi na trapiące ich pytania i sprawdzają jakie firmy oferują produkty, które ich interesują. Dlatego, jeśli chcesz sprawić, by twoja marka była bardziej rozpoznawalna, to nie ma lepszego rozwiązania niż pozycjonowanie, szczególnie jeśli skupiasz się na rynku lokalnym. W ten sposób zyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, co przełoży się na większą liczbę odwiedzin na Twojej witrynę i lepsze wyniki sprzedażowe.
To doskonały sposób na poprawę rozpoznawalności
Według Piotra Sulewskiego – prezesa zarządu WMH AGENCY – pozycjonowanie to duży krok w kierunku wykreowania rozpoznawalnej i popularnej marki. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa ilość użytkowników trafi na informacje o firmie i oferowanych przez nią produktach. To przełoży się nie tylko na większą sprzedaż, ale i rozpoznawalność. Firma będzie cieszyć się coraz większym zaufaniem konsumentów i na stałe zapisze się w ich świadomości. Jeśli pozycjonowanie uzupełnimy o skuteczne działania w social mediach i aktywne pozyskiwanie opinii o sklepie i recenzji produktowych, to jesteśmy na prostej drodze do sukcesu!
Pozycjonowanie wpływa na wzrost zaufania wobec marki
Mogłoby się wydawać, że te dwie kwestie nie mają ze sobą nic wspólnego. Jednak w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Firmy mogące pochwalić się wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania zwykle widzą znaczny wzrost lojalności klientów. Zdecydowanie chętniej wracają oni po kolejne zakupy i obdarzają markę większym zaufaniem. Co więcej, dla przeciętnego użytkownika Internetu wysoka pozycja w wyszukiwarce jest ściśle związana z profesjonalizmem i rzetelnością firmy, więc istnieje większa szansa, że potencjalny klient zdecyduje się na zakup od takiej marki. Pamiętajmy również o tym, że lojalni klienci, którzy uważają przedsiębiorstwo za godne zaufania, są dużo bardziej skłonni polecać firmę rodzinie, swoim znajomym, albo innym internautom na forach dyskusyjnych czy w grupach tematycznych.
Dotarcie prosto do grupy docelowej
Jeśli decydujesz się na pozycjonowanie lokalne, to możesz liczyć na bezpośrednie dotarcie do wybranej grupy docelowej. W końcu, osoby korzystające z wyszukiwarki i poszukujące informacji, to osoby zdecydowane na zakup lub konkretnie zainteresowane danymi usługami i produktami. W ten sposób nie przepalasz budżetu na bezsensowne i bezcelowe działania, tylko koncentrujesz się na wartościowych i efektywnych metodach promocji. Regularna inwestycja w pozycjonowanie daje ogromne korzyści zarówno biznesom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę, jak i tym, które działają już na rynku od dłuższego czasu. Bez względu na doświadczenie firmy jest to jedna z najlepszych metod na przegonienie konkurencji w walce o klienta.
Pozycjonowanie to czysty zysk
Każdej firmie zależy na jak najlepszych wynikach finansowych, w końcu o to chodzi w biznesie! Właśnie dlatego warto rozpocząć działania pozycjonujące i dostać się na sam szczyt wyników wyszukiwania. To inwestycja, która zwraca się w relatywnie szybkim czasie. Oczywiście dokładne wyniki będą różnic się w zależności od branży czy podjętych działań oraz początkowej pozycji w wynikach Google. Warto mieć również na uwadze fakt, że pozycjonowanie w porównaniu do tych tradycyjnych form reklamy, jak na przykład ta telewizyjna nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jest to szczególnie ważne w przypadku dopiero rozwijających się firm, które nie mogą pozwolić sobie na bardzo duży budżet marketingowy.
Pozycjonowanie daje Ci stałą kontrolę
Przystępując do działań pozycjonujących, trzeba z góry uzbroić się w sporą ilość cierpliwości. Są to działania, które nie przynoszą efektów z dnia na dzień. Dopiero długofalowe kampanie pozwalają na osiągnięcie zamierzonych celów. Jednak już od samego początku ma się możliwość stałej kontroli efektów, ponieważ są one mierzalne. Wystarczy w tym celu skorzystać z dedykowanych narzędzi. To pozwoli na skontrolowanie między innymi tego, czy widać wzrost ruchu na stronie internetowej. Wpływa to także korzystnie na budżet firmy. W razie niepowodzenia można szybko poprawić ewentualne błędy w pozycjonowaniu i nie marnować pieniędzy na kampanie, które nie przynoszą żadnych efektów.
Budujesz pozycję eksperta w swojej branży
Wiele firm boi zacząć się budować wizerunek eksperta w branży. Jednocześnie bardzo często marki te nie wiedzą nawet, ile tracą! Jest to doskonały sposób na zdobycie nowych klientów i budowanie zaufania konsumentów. Pozycjonowanie może okazać się w tej kwestii bardzo pomocne. Zwiększa widoczność strony, a więc sprawia, że treści na niej publikowane docierają do większego grona odbiorców. Im więcej osób natknie się na wartościowe teksty tworzone przez pracowników firmy, tym większa szansa na zwiększenie sprzedaży. Te działania nie są również bez znaczenia w kwestii budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów.
Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k