Jako profesjonalista małej firmy wiesz, że Twój czas – a także czas pracowników – jest Twoim największym kapitałem. Upewnij się, że nie tylko ustalasz priorytety, ale także ustalasz priorytety właściwych rzeczy, aby rozwijać swoją firmę i jak najlepiej wykorzystywać minuty każdego dnia.
Łatwo
jest dać się wciągnąć w tryb reaktywny i skupić się na
natychmiastowych żądaniach, takich jak odpowiadanie na e-maile lub
wiara, że wielozadaniowość jest odpowiedzią na kryzys
czasowy. Prawda jest taka, że obie praktyki znacznie
zmniejszają produktywność.
Weź pod uwagę te statystyki i ich znaczenie dla wyników biznesowych:
-Przeciętny pracownik jest dekoncentrowany 56 razy dziennie i spędza pełne 2 godziny na regeneracji po rozproszeniu uwagi podczas pracy.
-Przeciętny pracownik sprawdza pocztę 36 razy na godzinę i spędza 16 minut na ponownym skupieniu się po obsłudze poczty przychodzącej.
-Przedstawiciele handlowi poświęcają tylko 37% czasu na sprzedaż i aż 25% na spotkania, administrację i podróże.
-Mniej niż 60% czasu pracy jest faktycznie poświęcane na czynności uważane za produktywne.
Więc jakie jest rozwiązanie?
Kluczem
do opanowania zarządzania czasem jest absolutna jasność co do
tego, co chcesz osiągnąć. Im bardziej szczegółowa jest twoja
wizja, tym łatwiej jest skierować uwagę i podjąć wyraźne kroki
w kierunku osiągnięcia swoich celów. To
zapewnia zarówno podstawę, jak i platformę do odniesienia sukcesu
w Twojej firmie. Praktyka szczegółowego opisywania tego, czego
chcesz sprawi, że
będzie bardziej prawdopodobne, że to osiągniesz.
Unikaj
ogólników. Uważaj na siebie, kierując się bezpośrednim celem.
Jeśli pytanie, czego oczekujesz od swojej firmy, rodzi odpowiedzi,
takie jak
- „napędzać wzrost sprzedaży”,
- „redukować nasze koszty operacyjne”
- „zwiększać produktywność pracowników”
musisz sięgnąć głębiej i uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Bardziej konkretnym (a zatem bardziej osiągalnym celem) byłoby stwierdzenie: „zwiększenie liczby nowych potencjalnych klientów o 8% i utrzymanie klientów o 22% w kwartale 3”.
Skoncentruj
się na 5–10 najważniejszych rzeczach, których naprawdę
potrzebujesz w swojej firmie. Mózg przetwarza znaczenie przed
szczegółami. Skoncentruj się na rzeczach, które chcesz osiągnąć.
Posiadanie silnego poczucia celu będzie napędzać twoje działanie.
Zrób jeden krok na raz. Podziel swoje cele na osiągalne etapy krok
po kroku. Zacznij od ostatecznego celu i pracuj wstecz, aby pomóc
sobie
zaplanować, co musisz zrobić, aby dostać się z miejsca, w którym
jesteś, do tego, gdzie chcesz być. Małe osiągnięcia, które
budują się nawzajem, tworzą niesamowity rozmach i synergię.
Nie
przestawaj się uczyć! Cały czas korzystaj z metod
zarządzania czasem, które
pomogą CI
poznać sprawdzone wskazówki i strategie dotyczące poprawy
produktywności i zarządzania czasem. Każdy
wielki przedsiębiorca od tego zaczyna. Właściwa umiejętność
zarządzania czasem jest absolutną podstawą do zbudowania
rentownego biznesu, której po prostu nie możesz pominąć również
w swoich działaniach.