Jako profesjonalista małej firmy wiesz, że Twój czas – a także czas pracowników – jest Twoim największym kapitałem. Upewnij się, że nie tylko ustalasz priorytety, ale także ustalasz priorytety właściwych rzeczy, aby rozwijać swoją firmę i jak najlepiej wykorzystywać minuty każdego dnia.


Łatwo jest dać się wciągnąć w tryb reaktywny i skupić się na natychmiastowych żądaniach, takich jak odpowiadanie na e-maile lub wiara, że ​​wielozadaniowość jest odpowiedzią na kryzys czasowy. Prawda jest taka, że ​​obie praktyki znacznie zmniejszają produktywność.

Weź pod uwagę te statystyki i ich znaczenie dla wyników biznesowych:

-Przeciętny pracownik jest dekoncentrowany 56 razy dziennie i spędza pełne 2 godziny na regeneracji po rozproszeniu uwagi podczas pracy.

-Przeciętny pracownik sprawdza pocztę 36 razy na godzinę i spędza 16 minut na ponownym skupieniu się po obsłudze poczty przychodzącej.

-Przedstawiciele handlowi poświęcają tylko 37% czasu na sprzedaż i aż 25% na spotkania, administrację i podróże.

-Mniej niż 60% czasu pracy jest faktycznie poświęcane na czynności uważane za produktywne.


Więc jakie jest rozwiązanie?


Kluczem do opanowania zarządzania czasem jest absolutna jasność co do tego, co chcesz osiągnąć. Im bardziej szczegółowa jest twoja wizja, tym łatwiej jest skierować uwagę i podjąć wyraźne kroki w kierunku osiągnięcia swoich celów. To zapewnia zarówno podstawę, jak i platformę do odniesienia sukcesu w Twojej firmie. Praktyka szczegółowego opisywania tego, czego chcesz sprawi, że będzie bardziej prawdopodobne, że to osiągniesz.


Unikaj ogólników. Uważaj na siebie, kierując się bezpośrednim celem. Jeśli pytanie, czego oczekujesz od swojej firmy, rodzi odpowiedzi, takie jak

  • „napędzać wzrost sprzedaży”,
  • „redukować nasze koszty operacyjne”
  • „zwiększać produktywność pracowników”

musisz sięgnąć głębiej i uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Bardziej konkretnym (a zatem bardziej osiągalnym celem) byłoby stwierdzenie: „zwiększenie liczby nowych potencjalnych klientów o 8% i utrzymanie klientów o 22% w kwartale 3”.


Skoncentruj się na 5–10 najważniejszych rzeczach, których naprawdę potrzebujesz w swojej firmie. Mózg przetwarza znaczenie przed szczegółami. Skoncentruj się na rzeczach, które chcesz osiągnąć. Posiadanie silnego poczucia celu będzie napędzać twoje działanie. Zrób jeden krok na raz. Podziel swoje cele na osiągalne etapy krok po kroku. Zacznij od ostatecznego celu i pracuj wstecz, aby pomóc sobie zaplanować, co musisz zrobić, aby dostać się z miejsca, w którym jesteś, do tego, gdzie chcesz być. Małe osiągnięcia, które budują się nawzajem, tworzą niesamowity rozmach i synergię.

Nie przestawaj się uczyć! Cały czas korzystaj z metod zarządzania czasem, które pomogą CI poznać sprawdzone wskazówki i strategie dotyczące poprawy produktywności i zarządzania czasem. Każdy wielki przedsiębiorca od tego zaczyna. Właściwa umiejętność zarządzania czasem jest absolutną podstawą do zbudowania rentownego biznesu, której po prostu nie możesz pominąć również w swoich działaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *