Wyzwaniem dla start-upów i małych firm jest nie tylko koszt założenia, ale także bieżące zobowiązania niezbędne do utrzymania się na powierzchni. Komputery są drogie, podobnie jak urządzenia inteligentne, a wtedy większość operacji w firmie wymaga minimum jednej drukarki i nie tylko do drukowania.

Maszyny biznesowe ewoluują w swoich funkcjach, podobnie jak wszystko inne – pod względem technologicznym! Czy wynajmujesz czy też kupujesz drukarkę biznesową? Obie opcje mają zalety i wady, a Twoja decyzja będzie zależeć od okoliczności Twojej firmy. Leasing nieuchronnie kosztuje firmę więcej na dłuższą metę, ale zawsze istnieje kompromis, np. płać więcej z biegiem czasu, ale zawsze miej najnowszą wersję produktu do użycia lub zapłać natychmiast, a drukarka jest Twoja.

Decyzja o zakupie lub leasingu maszyn biznesowych i sprzętu biurowego jest bardziej złożona niż tylko spojrzenie na koszty; jednak to koszt zwykle wpływa na decyzję o zakupie lub leasingu.

Tańsze w dłuższej perspektywie

Kupując drukarkę, Twoja firma musi wydać więcej pieniędzy w momencie zakupu. Ale jeśli dobrze zadbasz o drukarkę, przez długi czas nie będziesz musiał kupować kolejnej.

Jeśli postawisz na opcję jaką jest dzierżawa drukarek , będziesz płacić co miesiąc za jej używanie. Te miesięczne raty leasingowe przekroczą jednorazowy koszt zakupu własnego. Kolejną długoterminową korzyścią z zakupu drukarki jest możliwość jej sprzedaży. Jeśli zdecydujesz, że chcesz uaktualnić lub zrezygnować z papieru, możesz sprzedać drukarkę i odzyskać część pierwotnych kosztów.

Konserwacja w Twoim harmonogramie

Cały sprzęt wymaga rutynowej konserwacji i Twoim obowiązkiem jest zrobienie tego dla każdego sprzętu, który posiada Twoja firma. Chociaż jest to stosunkowo proste i przez pierwsze dwanaście miesięcy odbywa się cała konserwacja, z biegiem czasu istnieje ryzyko, że osoby odpowiedzialne za drukarki przeoczą rutynową kontrolę lub dwie i wkrótce przestaną działać. Nie dotyczy to przypadku dzierżawienia drukarki lub innych systemów sprzętowych. Kiedy podpisujesz umowę najmu, umowa obejmuje regularną konserwację, która zwykle wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Leasingowiec nadal jest właścicielem drukarki, chce mieć pewność, że pozostanie w doskonałym stanie. Nie masz kontroli nad kosztami utrzymania, które z biegiem czasu znacznie się sumują.

Reklamacja

Zaplanowana konserwacja odbędzie się zgodnie z zaleceniami, ale jeśli maszyna się zepsuje, większość agentów leasingowych nie wysyła pomocy szybko. Będziesz musiał poczekać, aż będzie dostępny ich serwisant. Może to zająć kilka dni, ponieważ ich ludzie są na zaplanowanych wizytach konserwacyjnych.

Ulgi podatkowe

Kupowanie jakiegokolwiek sprzętu biznesowego lub mebli zwykle wiąże się z ulgami podatkowymi. Twoja firma może odliczyć większą kwotę, jeśli kupisz przedmiot, ale nie jest tak w przypadku jego leasingu.

Najpierw zbadaj opcje, a następnie porozmawiaj z ekspertem, zanim dokonasz zakupu. Leasing może dać ci trochę wytchnienia, tj. będziesz mógł skorzystać z systemu, zanim zdecydujesz się go kupić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *