Wiele firm zastanawia się, jak trafiać do potencjalnych klientów, wykorzystując lokalne seo. To szereg narzędzi, które pozycjonują stronę w wyszukiwarce, a tym samym wpływają realnie na to, ile osób odwiedzi witrynę po wpisaniu haseł czy fraz kluczowych. Najczęściej oczywiście bazuje się na wskazaniach Google. Dzięki temu można szybciej trafić do klientów zainteresowanych usługami czy produktami, co jest szczególnie istotne, gdy działa się na lokalnym rynku. Wówczas pozycjonowanie regionalne pozwala zaistnieć na tle konkurencji. Strona pojawia się na lokalnych wynikach wyszukiwania, a tym samym szybciej trafia do potencjalnych klientów. By całość działa bez zarzutu oraz dawała długofalowy efekt, niezbędny jest szereg działań. Sprawdź, jak zrobić dobre pozycjonowanie strony.
Czym jest lokalne seo?
Bardzo często o pozycjonowaniu lokalnym będziemy myśleć w kategorii wykorzystania najmocniejszych fraz, które wśród użytkowników cieszą się największą popularnością. Warto jednak pamiętać o tym, że są one również najbardziej konkurencyjne. I dlatego dla małych oraz średnich firm, które działają na lokalnych rynkach, dostępny jest szereg narzędzi, które pozwalają zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google. Bardzo często korzystają z tych narzędzi sklepy stacjonarne działające w określonym miejscu. Oczywiście lokalne wyniki wyszukiwania są priorytetowe tylko dla tych firm, których profil działalności bazuje na klientach mieszkających w danym regionie – przy zakupach online ten mechanizm się nie sprawdzi.
Seo lokalne w Zgred.pl może być również nazywane marketingiem lokalnym. To szereg działań, które pozwalają docierać do jak największej grupy potencjalnych klientów w okolicy. Rezultaty widać w organicznych wynikach wyszukiwania oraz oczywiście w ilości klientów, którzy nas regularnie odwiedzają. Lokalne pozycjonowanie w przeciwieństwie do globalnego przede wszystkim określa docelową grupę odbiorców. I to właśnie na niej skoncentrowane są działania i przygotowywana jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. To najlepszy sposób na promowanie swoich produktów i usług. Wyszukiwarka Google też cały czas się zmienia, ponieważ na podstawie zapytań oraz wyników, które odwiedzają użytkownicy, buduje nowe algorytmy. Będą one również wpływać na pozycjonowanie stron i dlatego trzeba mieć cały czas rękę na pulsie.
Jak trafiać do potencjalnych klientów?
Optymalizacja strony może również wykorzystywać seo w mapach Google. Tego typu ustawienia świetnie sprawdzają się przy zapytaniach w usłudze Google, które mają lokalnych charakter. Tworzy się swoista geolokalizacja wyników wyszukiwania. Tego typu pozycjonowanie lokalne Google jest niezwykle istotne dla klientów, ponieważ umożliwia szybkie znalezienie konkretnej usługi lub danych produktów w swoim mieście, dzielnicy, regionie – czyli po prostu blisko użytkownika. W ten sposób na przykład wyszukiwana może być hurtownia motoryzacyjna, mechanik, fryzjer, apteka, sklep meblowy, a nawet szkoła i wiele innych branż. Poza tym wyszukiwanie lokalne ułatwia znalezienie określonych produktów – roweru w Szczecnie, tortu w Ełku czy też noclegu w Kątach Rybackich. Ilość zapytań lokalnych w Google pokazuje wyraźnie, że coraz częściej wykorzystujemy internet właśnie do poszukiwania firm, które działają blisko nas. To pozwala się przedsiębiorcom rozwijać, a także wpływa na stały rozwój usług i produktów z bardzo rozmaitych sektorów.
Sprawdzaj lokalne wyniki wyszukiwania
Jeśli prowadzisz lokalny biznes, skuteczne narzędzia promowania witryny to najlepszy sposób na zaoferowanie klientom tego, czego szukają. A to najlepsze kroki do budowania rozpoznawalnej marki. Warto wiedzieć o tym, że, gdy decydujemy się na lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej oraz w mapach Google, trzeba mieć również na uwadze zmieniające się przyzwyczajenia i potrzeby internautów. Obecnie responsywna strona musi być dostosowana dla użytków urządzeń mobilnych. Wielu z nich, będąc w podróży, na spacerze, w trakcie zakupów, rozpoczyna poszukiwanie na przykład miejsca, gdzie można zjeść obiad czy też wypić kawę, sklepu z artykułami regionalnymi lub też specjalistycznymi, od włączenia internetu na smarfonie. Tego typu zapytania to aż połowa wyszukiwań, więc jest się o co bić. I dlatego warto dodawać aktywną lokalizację w urządzeniach mobilnych – a wówczas będziemy rejestrować większą część lokalnego wyszukiwania. W innym wypadku klienci nawet nie będą wiedzieć o tym, że istniejemy. Obecnie tradycyjne formy takie jak ulotki, reklamy czy witryny już przeszły do lamusa. Poza tym najlepiej pozyskać klienta, gdy się trafia do niego z ofertą, gdy ten akurat tego potrzebuje.
Z pozycjonowania lokalnego można korzystać już przy projektowaniu strony. Wiele osób robi to samodzielnie, korzystając z licznych narzędzi. Inni zlecają zadania agencjom, które się w tym specjalizują. Każda wizytówka Google wymaga oczywiście czasu i podstawowej wiedzy. Trzeba zadbać o dobry opis danej usługi, wprowadzić adres firmy i powiązać go z daną lokalizacją. To dotyczy zarówno lokali gastronomicznych, jak i sklepów czy punktów usługowych dostępnych na terenie danego miasta.