Wpadłeś na obiecujący pomysł na biznes, spędziłeś miesiące na projektowaniu i budowaniu swojej witryny oraz przesłałeś swój adres URL do głównych wyszukiwarek. Teraz pozostaje tylko poczekać, aż odwiedzający odkryją Twoją witrynę i rozpowszechnią informacje! Po kilku miesiącach oczekiwania Twoje statystyki trafień nadal nie osiągnęły szczytu.
Dlaczego? Niestety, ponieważ ponad miliard witryn konkuruje o wyświetlenia, to podejście marketingowe, gdzie się czeka na miejsce w czołówce i klientów – jest prawdopodobnie skazane na niepowodzenie. Rozwiązaniem jest nauka i stosowanie SEO, co oznacza pozycjonowanie stron internetowych. Z dzisiejszego artykułu dowiemy się, czym jest SEO i jakie ma znaczenie dla sukcesu witryny. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – skontaktuj się ze specjalistami z https://seochess.pl.
Rola SEO w optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek
SEO to zestaw reguł, których mogą przestrzegać administratorzy stron internetowych, aby zoptymalizować swoje strony internetowe pod kątem wyszukiwarek, a tym samym poprawić ich rankingi w wyszukiwarkach. Reguły te są konieczne, ponieważ aby wyszukiwarka zwracała najbardziej trafne wyniki, musi najpierw przeanalizować strony internetowe i zindeksować je pod kątem trafności i popularności. Na trafność strony wpływają dosłownie setki czynników, zarówno dużych, jak i małych. Popularność jest określana za pomocą złożonych algorytmów matematycznych, które obejmują wiele zmiennych. W marketingu w wyszukiwarkach zmienne te nazywane są „czynnikami rankingowymi”.
Pozycjonowanie a marketing internetowy
SEO to nie to samo, co marketing internetowy. Bardziej trafnym opisem byłoby stwierdzenie, że jest to jeden z rodzajów marketingu internetowego. W związku z tym powinien być częścią ogólnej kampanii marketingu internetowego, która zwykle obejmuje inne rzeczy, takie jak:
-
promocja w mediach społecznościowych,
-
kampanie e-mailowe,
-
inne działania.
W rzeczywistości SEO jest pierwszą inicjatywą marketingową, ponieważ zaprojektowanie solidnej struktury dokumentu i tworzenie angażujących treści bezpośrednio przyczynia się do SEO.
Jakie korzyści daje SEO?
Badania wykazały, że większość użytkowników najprawdopodobniej wybierze jedną z pięciu najlepszych sugestii na stronie wyników, więc uzyskanie jak najwyższej pozycji w rankingu jest bardzo korzystne. Takie postępowanie pomoże skierować znacznie większą liczbę odwiedzających do Twojej witryny i / lub klientów do Twojego sklepu internetowego.
Co więcej, większość wyszukiwarek nie przeprowadza wyszukiwania tylko raz przed kliknięciem witryny. Ludzie raczej szukają, klikają niektóre strony internetowe, edytują wyszukiwane hasła, wyszukują ponownie, klikają więcej stron internetowych, dokładniej doskonalą wyszukiwane hasła, wyszukują ponownie itd. Takie zachowanie oznacza, że jeśli Twoja witryna stale pojawia się we wszystkich wynikach wyszukiwania użytkownika, jego zaufanie do Twojej witryny odpowiednio wzrośnie. Po wystarczającej ekspozycji użytkownik najprawdopodobniej kliknie link do Twojej witryny. Co więcej, szanse użytkownika na dokonanie zakupu zwiększa również budowane zaufanie.
Materiał W Partnerstwie z Seochess.pl