Poszedłeś do trybu online, wypełniłeś wstępny formularz kwalifikacyjny i pokonałeś pierwszą przeszkodę. Teraz nadszedł czas na pierwszą rozmowę telefoniczną z franczyzodawcą, podczas której komunikacja przebiega od jednostronnych e-maili do dwustronnej rozmowy z pytaniami i, masz nadzieję, odpowiedziami.

Jak w przypadku każdej rozmowy kwalifikacyjnej, obie strony próbują ustalić, czy poza początkową papierkową robotą i finansami istnieje potencjał długoterminowego partnerstwa korzystnego dla obu stron i czy taka franczyza sushi będzie dla Ciebie w ogóle dobrym pomysłem.

Jaki jest ich ton, kiedy rozmawiasz z przedstawicielem handlowym franczyzy lub kontrolerem podczas wstępnej rozmowy telefonicznej? Czy są przyjaźni? Pomocni? Czy pytają cię o twoje cele, czy też zasypują cię zgrabną propozycją sprzedaży? Czy rozmowa dotyczy bardziej tego, czego chcesz, czy raczej tego, czego chcą od Ciebie?

Franczyza oferta to przede wszystkim relacje!

Te relacje to:

  • franczyzodawca-franczyzobiorca,

  • franczyzobiorca-klient,

  • franczyzobiorca-franczyzobiorca.

Dlatego tak ważna jest ocena jakości potencjalnego długoterminowego partnerstwa: Najbardziej udane relacje franczyzobiorca-franczyzodawca są dwukierunkowe – wtedy jest to najlepsza franczyza.

O co należy zapytać franczyzodawcę


Ile mogę zarobić? Zrozumiałe jest, że jest to pytanie numer jeden, jakie zadają franczyzobiorcy. Niestety, z wielu powodów, w tym prawnych, nie można na to odpowiedzieć w sposób ostateczny. Dokument ujawnienia franczyzy zawiera oświadczenia o wynikach finansowych. Odsetek franczyzodawców ujawniających te
dane stale wzrastał w ciągu ostatniej dekady. Będziesz musiał porozmawiać z franczyzobiorcami, aby zebrać liczby wymagane do stworzenia biznesplanu lub pro forma. I jak należy się spodziewać:

1) większość firm nie zarabia pieniędzy w pierwszym roku;

2) nie każda franczyza sushi jest taka sama – wyniki różnią się w zależności od jednostki w zależności od właściciela, terytorium i gospodarki.

Franczyza gastronomiczna: czy mogę osiągnąć moje cele dzięki twojej koncepcji?

Chcesz kupić franczyzę, aby osiągnąć cele biznesowe i osobiste. Przygotuj listę najważniejszych celów do zrealizowania przez przedstawiciela handlowego. Jedno ważne pytanie do rozwiązania we własnym umyśle: Czy chcesz być praktycznym operatorem czy zatrudnić menedżera do prowadzenia firmy? Niektórzy franczyzodawcy wymagają osobistego zaangażowania w przypadku kupujących po raz pierwszy jako pojedyncze jednostki.

Czy nasze wartości i kultura są zgodne?

Każda organizacja franczyzowa ma zbiór wartości, zgodnie z którymi działa. Firmy mają również wyjątkową kulturę, a Ty masz swoją. Czy dobrze pasują? Czy będziesz walczyć, aby działać zgodnie z wartościami franczyzodawcy? Czy będziesz pracować z ludźmi o podobnych poglądach?

Czy pomagasz w finansowaniu? Czy franczyzodawca zapewnia pomoc w uzyskaniu finansowania? Czy mogą polecić preferowanych pożyczkodawców? Czy firma jest wpisana do rejestru? Gdzie ich obecni franczyzobiorcy znaleźli kapitał na rozpoczęcie działalności i rozwój? To wszystko kwestie, które należy poruszyć jeśli naprawdę interesuje Cię franczyza gastronomiczna.

Chcesz wiedzieć więcej? Baza wiedzy o franczyzie może Ci się przydać!

Jeden komentarz w artykule: “Co musisz ustalić z franczyzodawcą, zanim wejdziesz w ten biznes?”
  1. Jeśli szukacie dobrze wykonanych wzorników materiałów budowlanych i wykończeniowych, stawiajcie na rozwiązania, które dobrze odwzorowują kolory czy faktury poszczególnych materiałów. Na japi.szczecin.pl można znaleźć wzorniki, które idealnie pokazują kolory, co znacznie ułatwia wybór klientom. Przydadzą się w każdym sklepie budowlanym i nie tylko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *