Jednym z największych modnych słów w marketingu jest branding. Kiedy myślisz o silnym brandingu, zwykle myślisz o większych korporacjach i powiązanych z nimi markach, takich jak Apple, Jednak konsekwentne budowanie marki ma również znaczenie dla małych firm.
Mimo że małe firmy zwykle mają mniejsze budżety, przygotowaliśmy proste wskazówki, które pomogą skutecznie promować Twoją firmę nawet przy najmniejszych możliwych budżetach.
1. Określ znaczenie marki
Co to oznacza? Jakie ma być trwałe wrażenie, gdy klienci myślą o Twojej firmie? Dla Apple jest to niezależność myśli i nieograniczona kreatywność. Dowiedz się, jakie jest ostateczne znaczenie dla Twojej firmy i upewnij się, że Twoja marka to reprezentuje.
2. Pokaż firmę za pomocą materiałów marketingowych
Teraz, gdy masz jasno określoną wartość reprezentowaną przez Twoją markę, upewnij się, że wszystkie zabezpieczenia marketingowe wykazują tę wartość. Twoje materiały marketingowe mogą obejmować:
- broszury,
- stronę internetową,
- mailing,
- szablony wiadomości e-mail,
- platformy mediów społecznościowych,
- wiele innych.
Upewnij się, że Twoje materiały jasno przedstawiają Twoją wiadomość. Nie podawaj mieszanych wiadomości, np. „Najniższa dostępna cena” na jednej stronie i „Najwyższej jakości prawnik w mieście” na innej. Przekaż również tę samą wartość wiadomości swoim pracownikom i upewnij się, że każdy pracownik mówi tym samym językiem firmowym. Chcesz mieć pewność, że wszystko w spójny sposób wzmocni sposób, w jaki klienci chcą pamiętać Twoją firmę.
3. Opowiedz historię
Wiadomości fabularne pomagają Twojej marce rezonować i pozostać z klientami. Najlepszym sposobem wykazania, że masz najlepszą jakość, nie jest powiedzenie – to pokazanie.
Twórz rzeczywiste przykłady zadowolenia klientów z produktów i usług Twojej firmy. Studia przypadków, referencje i recenzje to świetny sposób na pokazanie, w jaki sposób klienci zaspokajali lub przekraczali swoje potrzeby za pomocą usług Twojej firmy. Komunikaty prasowe i reklama to inne świetne, opłacalne sposoby na promowanie marki i firmy.
4. Zdjęcia i infografiki mają kluczowe znaczenie
Dzięki brandingowi naprawdę udało nam się ustalić, że spójność jest kluczem. Upewnij się, że twoje logo, materiały marketingowe i inne mają jednolite kolory, czcionki i slogany. Tworzenie spójnych wizualizacji dla klientów pomoże wzmocnić przekaz Twojej marki, gdy ludzie zapamiętają Twoją firmę.
Do tej pory wszyscy rozumiemy, że spójność jest kluczowa, jeśli chodzi o zarządzanie marką. Ale nie zakładaj, że jeśli pozostaniesz konsekwentny, Twoja marka odniesie sukces. Przy budowaniu marki Twojej firmy jest o wiele więcej do rozważenia. Musisz także nauczyć się typowych pułapek związanych z brandingiem i sposobów ich unikania. Zdobyte wiadomości i media są znacznie bardziej szanowane i mają większy zasięg. Jeśli nie jesteś w stanie zbudować wystarczającej liczby szumu wokół swojej firmy, współpracuj z kimś ważnym w Twojej społeczności, aby pomóc zbudować własną wiarygodność – to zawsze się opłaca.