Tworzenie nowych konkursów na portalu społecznościowym Facebook jest naprawdę popularne, chociażby ze względu na możliwość przyciągnięcia uwagi znacznie większej liczby odbiorców. Jeśli stworzysz konkursy na FB z atrakcyjnymi nagrodami, prawdopodobnie zyskasz znacznie większe grono potencjalnych obserwujących. Pamiętaj jednak o kilku istotnych kwestiach, a mianowicie:

  • wszelkie konkursy na FB z losowaniemzwycięzców podlegają pod obowiązek ich zgłoszenia do KIS (Krajowej Izby Skarbowej) – to podstawa, aby konkurs był legalnie przeprowadzony,
  • do konkursu potrzebujesz regulaminu,
  • nigdy nie możesz w ramach konkursu wymagać od uczestników polubienia profilu, wpisu lub jego udostępniania innym osobom (jako warunek udziału w konkursie).

Podczas organizacji konkursu na FB warto też zadbać o jasne określenie zadania do wykonania. Wybieraj możliwie proste czynności, które będą realne do wykonania przez osoby obserwujące Twój profil prywatny lub firmowy. Nawet jeśli chodzi Ci tylko o promocje marki – stwórz ciekawe zadanie do wykonania wraz z nagrodą, choćby symboliczną. To zawsze miły gest w stronę potencjalnych obserwujących na portalach społecznościowych takich, jak Facebook.

Zwycięzca konkursu na FB a wypłata nagrody – o czym trzeba wiedzieć?

W przypadku, kiedy nagrodą dla osoby wygranej w konkursie są środki pieniężne, musisz wiedzieć, że konieczne będzie odprowadzenie 10% podatku do Urzędu Skarbowego od wygranej kwoty. W regulaminie konkursu warto jasno wskazać osobę, która będzie odpowiedzialna za opłacenie podatku – może to być zarówno organizator konkursu, jak i jego laureat.

Pamiętaj, że rzetelne przygotowanie regulaminu konkursu to podstawa. Dokument tego typu powinien zawierać kilka istotnych informacji, a mianowicie:

  • dane organizatora konkursu,
  • warunki konkursu oraz sposób wyłonienia zwycięzcy,
  • informacje o nagrodach i ich wartości,
  • termin wyłonienia zwycięzców,
  • informacje o przetwarzaniu danych osobowych,
  • zasady dot. praw majątkowych (opcjonalnie).

Warto też zamieścić w regulaminie informacje, że udział w konkursie lub akcji promocyjnej to automatyczna akceptacja wszystkich zapisów zawartych w regulaminie. Nigdy nie używaj też gotowych wzorów regulaminów konkursów – ten powinien być zawsze stworzony indywidualnie na potrzeby wymogów konkursu na FB.

Dlaczego warto zorganizować konkurs na Facebooku?

Konkursy na FB to dobra opcja reklamy firmy lub marki własnej. Organizując takie wydarzenia można przyciągnąć uwagę zarówno stałych odbiorców, jak i zupełnie nowych – szczególnie jeśli do wygrania są atrakcyjne nagrody rzeczowe lub pieniężne. Jako organizator konkursu na FB masz też możliwość integracji z odbiorcami. Często zadania konkursowe wymagają sporego zaangażowania uczestników, a nawet do późniejszego bezpośredniego kontaktu z firmą. Głównie z tych względów konkursy na FB uznawane są za jedną z najlepszych form autopromocji, szczególnie w przypadku nowych firm, które dopiero zdobywają klientów w danej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *