Gdy przeglądamy różne strony internetowe w sieci, szybko możemy zauważyć, że różnią się one od siebie wieloma elementami. Niektóre są oczywiste na pierwszy rzut oka, inne natomiast nie są widoczne, ale mają duży wpływ na funkcjonalność czy widoczność strony. Jeśli planujemy wykonać stronę www dla naszej firmy lub też zupełnie hobbystycznie, dobrze jest zapoznać się chociażby z podstawowymi informacjami na temat różnych stron internetowych.
Podziału stron internetowych można dokonać na wiele sposobów w zależności od przyjętego kryterium. Jednym z kryteriów może być ich funkcja – strony internetowe mogą pełnić przeróżne funkcje – informacyjne, promocyjne, marketingowe, sprzedażowe. Pod tym względem wyróżniamy między innymi strony wizytówki, witryny www, landing page, sklepy internetowe, a także serwisy i portale, które są wyjątkowo mocno rozbudowane i pełne wielu funkcjonalności. W zależności od rodzaju strony, może zmieniać się również cena jej wykonania. Jest bowiem oczywiste, że wykonanie prostej strony wizytówki będzie nieporównywalnie tańsze niż zrobienie nowoczesnego sklepu online czy funkcjonalnego portalu.
Podział ze względu na system zarządzania treścią
Strony internetowe można również rozróżniać w zależności od tego, jaki posiadają system zarządzania treścią. Tutaj najbardziej popularne i chętnie wykorzystywane są strony oparte o WordPress. Jest to system wyjątkowo intuicyjny, funkcjonalny, pełen przeróżnych wtyczek i dodatkowych możliwości, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb. Na wykonanie stron opartych na WordPress decydują się zarówno niewielkie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Jeśli interesuje Cię projektowanie stron www wordpress, warto zaufać specjalistom, którzy zajmują się tym na co dzień. Co prawda, można w sieci znaleźć darmowe szablony WordPress, jednak te bezpłatne opcje są bardzo ograniczone, jeśli chodzi o dodatkowe funkcjonalności. Sprawdzą się w przypadku jakiegoś hobbystycznego bloga, ale na pewno nie będą dobrym rozwiązaniem w przypadku strony internetowej, która ma być wsparciem dla działalności firmy i budować pozytywny wizerunek marki.
Jak znaleźć wykonawcę strony internetowej?
Oferta projektowania stron internetowych z roku na rok jest coraz większa, a co za tym idzie – znalezienie dobrych i sprawdzonych fachowców może być nieco problemowe. Zanim zdecydujemy się na usługi konkretnej firmy, dobrze jest zapoznać się nie tylko z cennikiem, ale również z portfolio, czyli dotychczasowymi realizacjami. Na tej podstawie możemy mniej więcej ocenić, czy wykonawca spełnia nasze oczekiwania odnośnie jakości. Przy wyborze wykonawcy nie kierujmy się jak najniższą ceną, zwłaszcza wtedy, gdy strona www ma być wsparciem sprzedażowym. Jeśli cena jest dużo niższa niż przeciętne koszty wykonania strony www, można mieć niemal pewność, że jakość również będzie poniżej przeciętnej. Wykonanie strony www trzeba traktować jako inwestycję, która prędzej czy później się zwróci. Im będzie lepsza, tym szybciej zacznie przynosić oczekiwane efekty.