Jako właściciel firmy z pewnością masz świadomość, że odkrywanie sposobów na zwiększenie sprzedaży jest podstawą Twojej pracy. Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży jest zarówno wykorzystanie istniejącej bazy lojalnych klientów, jak i jej poszerzenie. Nawiązywanie relacji z klientami jest istotną częścią utrzymania i powiększania bazy klientów. Chociaż istnieje kilka sposobów dbania o utrzymanie klientów, wdrożenie programu lojalnościowego to doskonały sposób.
Program lojalnościowy jest podobny do oferowania rabatów i promocji, ale jest skierowany specjalnie do tych, którzy już wcześniej u Ciebie kupili. Poniżej przedstawiamy tajniki programów lojalnościowych oraz sposoby wykorzystania niestandardowych pieczątek, aby uczynić swój program skutecznym.
Co to jest program lojalnościowy?
Program lojalnościowy jest nagrodą dla Twojej bazy klientów i może przybierać różne formy. Może oferować obniżkę ceny, bezpłatną wysyłkę, darmowy produkt, przedłużoną gwarancję i wiele więcej. Możesz także dostosować częstotliwość ofert. Klient może otrzymać jeden z tych „prezentów” po 5 wizytach w Twojej restauracji lub 3 zakupach w Twoim sklepie – albo możesz zdecydować się na zaoferowanie go już po pierwszym zakupie. Niektóre firmy mogą w szczególności zdecydować się na zmianę wartości „prezentu” na wartość życiową klienta. Na przykład, jeśli klient często odwiedza Twoją kawiarnię, często poleca Twoją firmę lub kupił kilka produktów w Twoim sklepie, możesz zdecydować się przekazać mu bardziej wartościowy dowód uznania.
Używanie pieczątek w programie lojalnościowym
Biorąc pod uwagę wiele zautomatyzowanych i wbudowanych programów lojalnościowych, które są dostarczane wraz z powszechnie używanym oprogramowaniem i systemami punktów sprzedaży, klienci przyzwyczajają się do dobrze znanych formatów programów lojalnościowych. Ponadto niektórzy klienci mogą nie czuć się zmuszeni do przyłączenia się do programu, który nie ma indywidualności, wydaje się dziwaczny lub wygląda na „sprzedażowego”. Dlatego tak ważne jest prezentowanie programu lojalnościowego w inny sposób – a pieczątki dostępne tutaj https://www.maxonline.pl/sklep/duze-pieczatki mogą Ci w tym pomóc. Tym bardziej, że jest tak wiele różnych sposobów wykorzystania ich w programie lojalnościowym. Spójrzmy na przykłady!
Na przykład użyj pieczątek wykonanych na zamówienie z Twoim logo, aby stemplować karty z nagrodami klientów. Daje to bardziej osobisty charakter znaczkowi, jaki zostawisz. Dołączenie logo również z czasem wzmocni rozpoznawalność marki. Karty lojalnościowe z nagrodami dla klientów sprawdzają się dobrze w firmach, które mają fizyczne przestrzenie, takie jak:
- lodziarnia,
- restauracja,
- sklep odzieżowy.
Skonfigurowanie programu lojalnościowego dla Twojej firmy to doskonała strategia marketingowa pozwalająca na utrzymanie klientów w czasie i powiększanie istniejącej bazy klientów. Dodając elementy ekskluzywności, ekscytacji i zaangażowania do taktyk marketingowych, klienci poczują się bardziej połączeni z Twoją marką i zmotywowani do interakcji z nią.