Strategia i taktyka to dwie różne rzeczy. Kiedy formułujesz strategię biznesową, wybierasz taktyki, które pomogą osiągnąć twoje cele strategiczne. Strategia odnosi się do kierunku do celu. Taktyka to działania podejmowane w celu wsparcia tej strategii. Większość firm zajmuje się pięcioma rodzajami strategii i taktykami stosowanymi do osiągania celów strategicznych: produktu, cen, marketingu, strategii operacyjnych i finansowych.

Strategia produktu i usługi


Konkurencja w branży wymaga od firmy ciągłego prezentowania nowych i lepszych produktów i usług, aby nadążać za zmianami popytu. Microsoft i Apple, obaj twórcy komputerowych systemów operacyjnych, toczą taktyczną bitwę o preferencje konsumentów od momentu powstania obu firm.

Taktyka Microsoftu polegała na tym, aby być producentem oprogramowania i udostępnić jego system operacyjny producentom komputerów do użytku w ich produktach komputerowych, a następnie sprzedać właścicielom oprogramowania komputerowego do działania w tym systemie operacyjnym. Taktyka Apple polegała na zachowaniu własności systemu operacyjnego i produkcji własnej marki komputerów. Obie firmy osiągnęły swoje strategiczne cele, aby stać się liderami w branży internetowej i informatycznej, ale istnieją znaczne różnice w ich strategiach produktowych i taktyce.

Strategie wysokich i niskich cen


Strategia cenowa nie zawsze oznacza stosowanie taktyk niskich cen w celu uzyskania dominacji w branży, ale jest to oczywista droga. Niektóre firmy utrzymują wysokie ceny jako taktykę, wykorzystując nasze psychologiczne tendencje do zrównania wysokiej jakości z wysokimi cenami. Inne firmy stosują taktykę niskich cen, prezentując:

  • rabaty,
  • specjalne wyprzedaże,
  • spore upusty.

Inne taktyki obniżające cenę zakupu obejmują tanie finansowanie i termin płatności z opóźnieniem od 30 dni do jednego roku.

Strategie marketingowe dla klientów docelowych


Strategia marketingowa ma na celu dotarcie do określonych konsumentów za pomocą komunikatów, które najprawdopodobniej przyciągną ich uwagę. Obejmuje reklamy sezonowe i specjalne promocje jako taktyki pozwalające osiągnąć dominację na rynku. Inne taktyki, które wpływają na pozycję rynkową firmy, to nabywanie firm konkurencyjnych, stawanie się wyłącznym dystrybutorem popularnych marek i stosowanie taktyk cenowych w celu przyciągnięcia klientów.

Strategia efektywności operacyjnej


Strategia operacyjna polegająca na obniżeniu kosztów w celu uzyskania większego zysku obejmuje obniżenie kosztów operacyjnych poprzez instalację najnowszego sprzętu komputerowego i oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa, zatrudnianie pracowników kontraktowych w celu uniknięcia wypłaty świadczeń, tworzenie kilku obiektów w pobliżu docelowych klientów, inwestowanie w ulepszony zakład i sprzęt , przenoszenie się do tańszych kwartałów i zmiana godzin pracy w celu zwiększenia lub obniżenia kosztów utrzymania firmy.

Strategia finansowa i inwestycyjna

Prowadząc działalność gospodarczą, możesz opracować strategię, która wymaga inwestycji pieniędzy, których nie masz. Wtedy zaczyna się strategia finansowa. Taktyki pozwalające osiągnąć strategię wystarczającej ilości pieniędzy na sfinansowanie wzrostu mogą obejmować faktoring lub pożyczki na poczet należności oraz wiele innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *