Są pewne znaczące powody, dla których dzisiaj przemysł poligraficzny jest tak potężny i skuteczny jak nigdy dotąd w marketingu Twojej firmy i budowaniu świadomości marki.


Pomysł, że druk jest „martwy lub umiera” jest rozpowszechniany od lat, a jednak możemy dzisiaj spotkać się z naprawdę nowoczesnym przemysłem poligraficznym, który żyje i kwitnie. W dzisiejszym krajobrazie marketingowym pojawiło się cyfrowe zmęczenie, w którym co piąta ankietowana osoba potrzebuje „cyfrowego detoksu”, a 70% osób przyznaje, że zmniejsza zużycie mediów cyfrowych.

Tymczasem 70% ludzi częściej pamięta markę, którą można docenić w druku bardziej, niż reklamę online. Druk jest również postrzegany jako bardziej zaufana forma mediów niż platformy internetowe, a media społecznościowe pozostają w tyle.


Oto główne powody, dla których nowoczesny przemysł poligraficzny pozostaje silny i jak wykorzystać druk w celu promowania swojej firmy i budowania świadomości marki.

1. Direct Mail łączy Twoją markę z odbiorcami w sposób, który przyspiesza działanie.

Według danych średni wskaźnik odpowiedzi dla direct mail wynosi 9% w przypadku list własnych i 5% w przypadku list potencjalnych klientów. Porównaj to z e-mailem unoszącym się wokół 0,12%, a zobaczysz, dlaczego direct mail jest popularnym kanałem marketingowym dla firm, które chcą rozwijać swoje marki.

70% ankietowanych twierdzi, że odbieranie poczty jest bardziej osobiste niż Internet, a 73% konsumentów twierdzi, że wolą pocztę bezpośrednią do komunikacji z marką, ponieważ mogą ją czytać według własnego uznania.

2. Nowoczesny przemysł poligraficzny obejmuje ekonomiczny kolorowy druk cyfrowy i druk wielkoformatowy, który wzmacnia świadomość marki i zaufanie.

Wielu klientów B2B twierdzi, że świadomość marki jest ich najważniejszym celem. Druk pomaga osiągnąć ten cel, ponieważ jest to konkretny produkt, który ludzie mogą dotykać, czuć i ufać. W rzeczywistości zdecydowana większość internautów twierdzi, że ufa reklamom drukowanym przy podejmowaniu decyzji o zakupie, dzięki czemu media drukowane są najbardziej zaufaną formą reklamy.

Innowacje w zakresie druku cyfrowego i wielkoformatowego ułatwiają firmom korzystanie z druku dla ich marki. Kolor to także ogromny czynnik w promocji Twojej marki i wywarcia trwałego wrażenia na klientach. To wskazuje, że charakterystyczny kolor lub wzór zwiększa rozpoznawalność marki o 80%, dlatego ważne jest, aby marki pokazywały swoje prawdziwe kolory we wszystkich kanałach i punktach styku.

3. Dzisiejszy przemysł poligraficzny wykracza poza tradycyjny druk.

Obejmuje niestandardowe ubrania i produkty promocyjne, które:

  • są użyteczne,
  • są funkcjonalne,
  • mają duży wpływ.

Przemysł poligraficzny nie umiera i jest daleki od śmierci ze względu na wszechstronność i elastyczność druku jako narzędzia marketingowego. Niestandardowa odzież markowa jest popularną formą marketingu drukowanego, która pozwala klientom nosić Twoją markę i daje nam namacalny sposób na pokazanie lojalności wobec marki. Ubrania reklamowe, takie jak koszulki i odzież wierzchnia, mają wpływ na najlepsze marki, które pomagają Twojej marce dalej nieść jej dobre imię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *