Są pewne znaczące powody, dla których dzisiaj przemysł poligraficzny jest tak potężny i skuteczny jak nigdy dotąd w marketingu Twojej firmy i budowaniu świadomości marki.
Pomysł,
że druk jest „martwy lub umiera” jest rozpowszechniany od lat, a
jednak możemy dzisiaj spotkać się z naprawdę nowoczesnym
przemysłem poligraficznym, który żyje i kwitnie. W dzisiejszym
krajobrazie marketingowym pojawiło się cyfrowe zmęczenie, w którym
co piąta ankietowana osoba potrzebuje „cyfrowego detoksu”, a 70%
osób przyznaje, że zmniejsza zużycie mediów cyfrowych.
Tymczasem 70% ludzi częściej pamięta markę, którą można docenić w druku bardziej, niż reklamę online. Druk jest również postrzegany jako bardziej zaufana forma mediów niż platformy internetowe, a media społecznościowe pozostają w tyle.
Oto
główne powody, dla których nowoczesny przemysł poligraficzny
pozostaje silny i jak wykorzystać druk w celu promowania swojej
firmy i budowania świadomości marki.
1. Direct Mail łączy Twoją markę z odbiorcami w sposób, który przyspiesza działanie.
Według danych średni wskaźnik odpowiedzi dla direct mail wynosi 9% w przypadku list własnych i 5% w przypadku list potencjalnych klientów. Porównaj to z e-mailem unoszącym się wokół 0,12%, a zobaczysz, dlaczego direct mail jest popularnym kanałem marketingowym dla firm, które chcą rozwijać swoje marki.
70% ankietowanych twierdzi, że odbieranie poczty jest bardziej osobiste niż Internet, a 73% konsumentów twierdzi, że wolą pocztę bezpośrednią do komunikacji z marką, ponieważ mogą ją czytać według własnego uznania.
2. Nowoczesny przemysł poligraficzny obejmuje ekonomiczny kolorowy druk cyfrowy i druk wielkoformatowy, który wzmacnia świadomość marki i zaufanie.
Wielu
klientów B2B twierdzi, że świadomość marki jest ich
najważniejszym celem. Druk pomaga osiągnąć ten cel, ponieważ
jest to konkretny produkt, który ludzie mogą dotykać, czuć i
ufać. W rzeczywistości zdecydowana większość internautów
twierdzi, że ufa reklamom drukowanym przy podejmowaniu decyzji o
zakupie, dzięki czemu media drukowane są najbardziej zaufaną formą
reklamy.
Innowacje w zakresie druku cyfrowego i
wielkoformatowego ułatwiają firmom korzystanie z druku dla ich
marki. Kolor to także ogromny czynnik w promocji Twojej marki i
wywarcia trwałego wrażenia na klientach. To wskazuje, że
charakterystyczny kolor lub wzór zwiększa rozpoznawalność marki o
80%, dlatego ważne jest, aby marki pokazywały swoje prawdziwe
kolory we wszystkich kanałach i punktach styku.
3. Dzisiejszy przemysł poligraficzny wykracza poza tradycyjny druk.
Obejmuje niestandardowe ubrania i produkty promocyjne, które:
- są użyteczne,
- są funkcjonalne,
- mają duży wpływ.
Przemysł poligraficzny nie umiera i jest daleki od śmierci ze względu na wszechstronność i elastyczność druku jako narzędzia marketingowego. Niestandardowa odzież markowa jest popularną formą marketingu drukowanego, która pozwala klientom nosić Twoją markę i daje nam namacalny sposób na pokazanie lojalności wobec marki. Ubrania reklamowe, takie jak koszulki i odzież wierzchnia, mają wpływ na najlepsze marki, które pomagają Twojej marce dalej nieść jej dobre imię.