Jak wygląda dzień z życia wizażystki? Dzień z życia profesjonalisty od makijażu może się bardzo różnić w zależności od specjalizacji, w której pracujesz, ale istnieje kilka standardów, które obowiązują na całym świecie i których uczy każdy kurs makijażu dofinansowanie przygotowujący do tego.
Przygotuj swoje narzędzia
Musisz inwestować w wysokiej jakości narzędzia i produkty kosmetyczne. Musisz dbać o te materiały i utrzymywać je w porządku. Pomyśl o pracach kosmetycznych, które przygotowałeś na dany dzień i odpowiednio zorganizuj swój zestaw narzędzi na koncert lub stanowisko pracy. Upewnij się, że Twoje pędzle i materiały eksploatacyjne zostały odpowiednio wyczyszczone i zdezynfekowane dla bezpieczeństwa Twoich klientów – na początek jest to prawnie wymagane w większości miejsc.
Skonsultuj się z Klientem
Każdy klient ma inne potrzeby, a każdy makijaż jest całkowicie spersonalizowany. Artysta zawsze powinien konsultować się z klientem na temat jego wyzwań, upodobań i oczywiście alergii skórnych. Niezależnie od tego, czy pracujesz w tradycyjnym makijażu, czy w sztuce, Twoja praca zwykle zaczyna się od konsultacji z klientem. Jeśli robisz makijaż ślubny, klientką jest panna młoda – ale jeśli robisz makijaż teatralny, reżyser może być twoim klientem. Kiedy w pełni zrozumiesz, czego chce klient, usługi mogą się rozpocząć. Ten czas możesz również wykorzystać na poznanie swojego klienta na bardziej osobistym poziomie, ponieważ budowanie osobistej relacji z klientami prowadzi do utrzymania klientów i rekomendacji!
Zastosuj makijaż
Przed nałożeniem kropli makijażu na twarz klientki należy upewnić się, że skóra jest w pełni oczyszczona. Następnie możesz nakładać podkłady, podkłady, korektory, pudry, róże, cienie do powiek, eyelinery, konturówki do ust, pomadki i szereg innych produktów kosmetycznych dostosowanych do życzeń klienta.
Zapytaj o rekomendacje
Jeśli pracujesz w salonie, pamiętaj, że u większości osób usługi makijażu zwykle nie są tak częste, jak strzyżenie, więc trudno jest zmusić ich do zarezerwowania następnej wizyty, zanim zapłacą i odejdą. Po zakończeniu wizyty każda wizażystka powinna opowiedzieć klientce o różnych oferowanych przez nią usługach i zaproponować inne wydarzenia, które mogłyby wykorzystać świetny makijaż, o którym klientka być może nie pomyślała. Poinformuj ich również o wszelkich nadchodzących wydarzeniach i poinformuj ich o wszelkich zniżkach za polecenie, które oferujesz, jeśli wyślą do Ciebie znajomych i rodzinę w celu dokonania rekomendacji. Certyfikowani eksperci od makijażu powinni przypominać swoim szczęśliwym, lojalnym klientom, że będą wdzięczni za polecenia – aby móc dalej rozwijać swoją klientelę!
Jeśli pracujesz w sztukach widowiskowych lub w modzie, upewnij się, że utrzymujesz pozytywne relacje ze wszystkimi zaangażowanymi osobami, od osób odpowiedzialnych po osoby, których stanowiska mogą wydawać się w dużej mierze niezwiązane z Twoją pracą. Nigdy nie wiadomo, kto może wkręcić Cię na nowy koncert do artustu, który potrzebuje doskonałego wizażysty, a zrobienie dobrego wrażenia może spowodować, że którykolwiek członek zespołu wymieni Twoje imię.