Ze wszystkich mediów artystycznych, żadne nie trafia tak mocno w gusta odbiorców – jak komiksy. Filmy i gry wideo sprzedają się na skalę globalną, a więc reklamują się w ten sam sposób. Powieści z każdym dniem coraz bardziej zmierzają w kierunku dystrybucji cyfrowej, a przemysł muzyczny już tam jest. Telewizja, niegdyś wielki bastion reklamy lokalnej, ma coraz mniejszy wpływ na umysły ludzi, ponieważ live streaming pozbawia programy telewizyjne reklam. Ale nie komiksy!
Połowa atrakcyjności komiksu polega na tym, że działa jako przedmiot kolekcjonerski, albo jako część serii, albo jako egzemplarz z rzadką okładką wariantu. Kiedy wielkie korporacje biorą pod swoje skrzydła inne media artystyczne, komiksy są na tyle małe, że pozostają nieskażone. Dla małych firm jest nadzieja na reklamę obok sztuki i dają ją właśnie komiksy na zamówienie. Lokalne firmy mogą wykorzystać sklepy z komiksami, reklamując swoją firmę za pomocą marketingu tekstowego, aby:
-
Zyskać widoczność wśród oddanych i konsekwentnych lokalnych odbiorców
-
Skorzystać z możliwości reklamowych przez cały rok i wokół konkretnych wydarzeń, które cieszą się dużym zainteresowaniem
-
Skorzystać z trendu fanatyzmu popkultury otaczającego ulubione ikony wszystkich, superbohaterów!
Sklepy z komiksami przyciągają stały tłum lokalny. Być może myślisz sobie, że komiksy są o superbohaterach (co nie jest prawdą). Jeśli chodzi o filmy, ten pomysł jest słuszny, ale jeśli chodzi o medium, z którego się wywodzą, to myślenie nie może być bardziej błędne. Komiksy były sprzedawane jako część gazet i czasopism w formie komiksów. Sprzedawali je ludziom na szczeblu lokalnym, przez osoby pracujące na szczeblu lokalnym.
Komiksy są nadal sprzedawane głównie w lokalnych sklepach z komiksami, a nie w Internecie, co oznacza, że są tak samo lokalne, jak zawsze. Ludzie, którzy wchodzą i wychodzą ze sklepu z komiksami, mieszkają w pobliżu Twojej firmy. Fani komiksów robią zakupy regularnie, zwykle co tydzień, aby otrzymywać nowe wydania i być na bieżąco z wątkami, które kochają.
Jeśli prowadzisz lokalny sklep detaliczny, restaurację lub kawiarnię, pizzerię, sklep spożywczy, zakład fryzjerski, drogerię, klub, salon tatuażu, sklep samochodowy lub inną firmę o szerszym zasięgu, który zależy od lokalnego ruchu pieszego, wówczas lokalny sklep z komiksami może być idealnym miejscem na współpracę i reklamowanie lokalnej firmy.
Komiksy sprzedają się przez cały rok, a wydawcy będą organizować duże wydarzenie komiksowe na każdy sezon. Nie ma sezonowej ciszy dla komiksów, jak byłoby to zasadne dla innego medium. To sprawia, że współpraca z lokalnym sklepem z komiksami jest przedsięwzięciem długoterminowym.
Sklepy z komiksami, podobnie jak sama sztuka, polegają na dekorowaniu swoich sklepów przedmiotami kolekcjonerskimi, plakatami i pamiątkami. Wykorzystaj to jako okazję do wyświetlenia słowa kluczowego i krótkiego kodu na plakacie lub pocztówce w sklepie, z motywem wizualnym komiksu, to ma sens! Komiksy istnieją i odnoszą sukcesy w swojej obecnej formie od ponad stu lat – to mówi samo za siebie.